اخبار داخلی
شماره: 22493
1395/08/11 - 08:42
رئیس مجمع نمایندگان یزد راه‌اندازی پژوهشکده سلولهای بنیادی در این استان را خواستار شد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه علمی و پزشکی این استان خواستار راه اندازی پژوهشکده سلولهای بنیادی در این استان شد.

به گزارش بنیان، محمدرضا تابش روز دوشنبه در دیدار رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان یزد، ضمن برشمردن ظرفیتهای بالای زیرساختی در جای جای این استان افزود: قطعا با تکیه بر داشته های بومی در راستای عملیاتی کردن موضوع اقتصاد مقاومتی ایجاد مراکز تخصصی و پژوهشی می تواند به شکوفایی این ظرفیتها در کوتاه مدت بیانجامد .
نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در ادامه از وجود امکانات و نیروی انسانی دانشکده هنر اردکان به عنوان یک ظرفیت بالقوه یاد کرد و اظهار داشت :تداوم فعالیت این واحد آموزشی نیاز به پیگیری بیشتر بخصوص در ایجاد رشته ها و پژوهشکده های تخصصی دارد .
تابش اضافه کرد: با توجه به آماده شدن دو طرح مرکز رشد سلامت و هنر و آمادگی در زمینه راه اندازی مرکز کلینیک درمانی، همت مسئولان و مشارکت جدی واحدهای صنعتی را در این خصوص بیش از هر زمان دیگر می طلبد.
نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به پیشینه جهاد دانشگاهی در اردکان و تصمیمات صورت گرفته در جلسات قبلی، بر راه اندازی پژوهشکده های تخصصی در این شهرستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، وی همچنین به پیشرفت های علمی اخیر اشاره کرد و گفت: امروز پزشکی به سمت طب بازیافتی حرکت کرده و با توجه به امکانات موجود در استان یزد؛ می توان از این مسیر برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر استان بهره گرفت.
رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی استان با موسسه رویان، نسبت به پیگیری و اجرایی شدن آن هم قول مساعد داد.
نماینده مردم اردکان همچنین در حاشیه این نشست در مذاکره تلفنی با رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ضرورت راه اندازی پژوهشکده سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان یزد را یاد آور شد.
به گزارش ایرنا ، مهدی باصولی رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در استان و به ویژه شهرستان اردکان، بر عملیاتی شدن همه تعهدات این سازمان در شهرستان تاکید کرد و طرح‌هایی را نیز جهت توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در اردکان پیشنهاد داد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved